dan före dan

Dagen före julafton ville man i alla fall få lite tid till nödvändiga privata bestyr. Men det blev helt tvärtom för mig, i år igen. Julhysterin var överflödig och jag ville skjuta mig själv i huvudet tre gånger mer än vanligt ikväll. Lotta Engberg särade på benen inför hela svenska folket och var mer onykter än Tompa i Tivoliparken.

 

Det satt ett gäng mongolider i soffan som skulle droppa julrim och jag kräktes i glöggen och skämdes ögonen av mig å deras vägnar. Vuxna karlar som rimmar på jul och kul får mig att vilja skära upp handlederna med en brödkniv.

 

Men imorgon är det äntligen dags! Vi har nu laddat upp inför denna dag i snart två månader, med glögg och pepparkakor i mängder som hade kunnat mata en hel världsdel. Och när dagen är slut, sitter vi där allesammans på kvällen. Alla lite missnöjda över någon kass julklapp, över att de åt för mycket skit och farfar blev för full i år igen. Vad händer nu då? Ska man gå och lägga sig eller är det kvalitetstid framför "Så som i himmelen" eller ska vi bara ta livet av oss direkt?

 

 

Människor är så jävla sjuka i huvudet. Visste ni att det finns de som kollar på "Jul med Ernst" i syfte att göra det han gör?

 

God jul

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0