min dag

Idag vaknade jag klockan tre. Jag skulle på julbord klockan sex. Kul fakta är att jag aldrig varit på julbord! Det blev inte så idag heller. Klockan är ju 18.25 och jag sitter och dricker kaffe, lustigt hur ens dag kan utveckla sig. Idag är en dag med ytterst tråkig klang. Även om jag lägger huvudet på sned och försöker blicka ut över stan med en annan synvinkel är den lika tråkig. Då är det fan tråkigt! Tråkigt va.

Spänningen på den koreanska halvön är dock påtaglig. Men trots detta är det utvecklingen i Vitryssland som kommer att prägla min dag. Rapporter från morgonen talar om att de ledande oppositionskandidaterna arresterats. I Bryssel har vi anledning att diskutera den europeiska reaktionen.

Ikväll blir det således filmkväll med syskonskaran. För utomstående består den av Sanna, Robin och Benjamin. Sanna är den av trion som är på smällen. Vore kanske konstigt annars. Jag gillar att uttala mig om hennes nya vikt. Den har ökat med säkert 27 %. Denna ökning finner jag ytterst roande samt abstrakt medan hennes ursinthet växer i takt med magen. Ha-ha-ha! Jag, den smala syrran, segrar åter!
Nu ska jag skita, på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0