11 april

Du bjöd dit mig
  
Nej du tjatade
Jag hade hört om dig, du var väl intressant
på ett dåligt vis
Det var säkert därför jag blev nyfiken
Vem är han
på riktigt
går han att tyda?
Jag försökte läsa dig
Försöker läsa dig än
Du är inte som någon annan
Du går inte att tyda
Tänker du mycket eller bara är du den du är, ändå
Jag undrar det varje dag, jag vågar inte fråga
Du hatar mig ofta
Jag hatar dig mer
Du kan ge så att jag nästan dör
Men du kan ta så att jag aldrig mer vill leva
Ibland kommer jag på mig själv med att bara le
Jag vet ju att du älskar mig, du säger det med ögonen ibland
Ord ger mig inget
Jag litar inte på någon och kanske allra minst mig själv
Varför litar jag på oss,
Varför känns du så rätt?
Hatar allt du gjort
Älskar dig för den du blivit
Ingenting är logiskt, jag vill kanske ge dig hela världen
Jag är nyfiken på dig varje dag
Luktar på dig när du sover, du är varm och lite svettig
Önskar du var vaken och såg att jag längtade efter dig
Jag vill slå i sönder ditt huvud
för att få ha delarna av det i min ficka genom hela mitt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0