7 feb

Det var väldigt varmt det året. Allt vax smälte i träden.
Han skulle klättra upp för balkonger, göra allt för henne.
Tusentals fåglar, pyttesmå fåglar prydde hennes hår.
Allt var guld.
En natt fattade sängen eld.
Han var stilig och en mycket skicklig brottsling.
Vi levde på sol och chokladkakor.
 
 
Det var eftermiddagen av omåttlig njutning.
Dagens sista solstrålar glider fram som hajar.
Jag vill prova ditt sätt nu.
 
Jag fick våta lår av kapitulationen
Sen uppstod en lucka i allt.
Och hela jorden välte.
 
 
Ibland hatar jag dig.
Fredag.
Jag menade det inte
 
Du sa, du lovade, du pekade mot himlen
Du är så rolig
 
En vas med blommor vid sängen.
Jag krossade ditt huvud.
Mot sänggaveln.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0