26 mars

Idag vaknar du tidigt. Du ska jobba. Men jag är ledig. Du går till jobbet och när jag vaknar vid middag kommer du hem. Har du precis gått upp, frågar du. Nej, ljuger jag. Vi dricker kaffe och jag vill hitta på något men du är trött. Vi bråkar en stund. Kollar på en serie. Sen går du in och duschar och när du är färdig är du uttråkad. Jag är negativ till allt du vill göra men du vill inte bråka mer. Så vi gör något. 
 
Vi åker in till stan. Känner på dyra kläder. Jag suckar för att jag inte har råd. Du köper en ny skjorta. Vi går in på systembolaget. Du köper billig öl och jag köper dyrt rödvin. Du suckar för att jag inte har råd. 
När vi ska handla mat följer du med in i affären. Du hatar mataffärer och som tack för att du står ut köper jag allt du tycker om och när vi kommer hem gör jag din favoritsallad. Vi äter. Tittar på serie. Du skedar mig.
Jag måste plugga, säger jag. Du åker hem till en kompis. Efter en timme skickar jag till dig att jag saknar dig. Du frågar om vi ska gymma. Jag vill slippa plugga. Klockan 9 kommer du hem och vi kör till gymmet. Vi är ensamma och vi gör övningar tillsammans. Du hjälper mig med rätt teknik och jag tar tiden på dig. 
 
Vi kommer hem. Jag duschar. Du borstar tänderna och vi pratar om min skola. Mina klasskompisar. Du låter ängslig. Det gör mig ledsen. Du går och lägger dig. Jag måste plugga. Klockan 12 går jag in till dig. Lägger mig bredvid utan att väcka. Tänder min lampa för att läsa. Du rör dig när ljuset tänts, vänder dig mot mig med näsan mot min arm och din hand på min mage. Jag drar bort svettig lugg som klistrat sig fast mot din panna. Tittar på dig. Läser. Jag somnar. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0